VFU

Just nu sitter jag på skolan där jag har min VFU i 3 dagar och detta är första dagen.. Ska vara här på måndag och onsdag nästa vecka också. Under de 2 första dagarna ska jag observera barnen och se om det sker några typer av maktfördelningar eleverna emellan. Idag observerar jag pojkarna och på måndag flickorna.. Sedan ska jag även jämföra flickornas och pojkarnas beteenden för att se om det finns några likheter/olikheter dem emellan. Sista dagen ska jag göra en intervju med min handledare som också ska handla om maktförhållanden mellan eleverna. Det blir säkert bra när det blir klart sen, då ska vi redovisa detta i våra SA-grupper sista seminariet så det kommer nog gå gallant. Vi har lite förslag redan på hur vi vill genomföra redovisningen =)

Idag är det även fredag, skönt! Efter att ha gått upp kvart i 6 idag känner jag att helgen är välbehövd. Imorn ska jag och min kära J åka och hämta tårtorna som vi ska ha till mormors 80-års fest. Så det är vad det blir på lördag. Annars vet jag inte riktigt vad som komma skall.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0