Hemma.

Igårkväll runt 22-tiden kom jag och J hem efter 6 dagar i fjällen. Det har varit jättemysigt och vi har åkt skidor varje dag. Turskidor alla dagar förutom en, då jag och J åkte slalom i Åre. Det gjorde vi i måndags och det var till en början läskigt och ovant men sedan kom man in i det och det gick bättre.. Man blev dock extremt trött.. Vi åkte i ca 5 timmar så man var "rätt" öm i kroppen efteråt. Idag har jag träningsvärk från halsen ner till tårna.. Jag gjorde några rejäla vurpor i backarna. Första nedfarten på dagen gjorde jag en hemskt läskig vurpa som slutade i att jag gled på rygg med huvet före i en hög fart 10 meter ner för backen tills J fick stopp på mig genom att ställa sig i vägen och bromsa fallet. Jag blev rejält chockad och ville ge upp för dagen, men tog mig i kragen och åkte vidare..

Turskidåkningen var riktigt trevligt och en bra träning det med. Det var en fin upplevelse att glida runt på skidor på fjällen. Fika på ett vindstilla ställe i snön och sola.. Jag har fått en del färg i ansiktet.. =D

Jag och J får ta och åka skidor lite oftare nu för det var riktigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0