Söndag.

Jag tycker inte om söndagar, eftersom det innebär att helgen börjar närma sig mot sitt slut. Men jag ska rycka upp mig och göra det bästa av dagen. Idag ska jag och J åka på lite husvisningar. Det har blivit vår söndagsrutin. Vi kan dock inte köpa något än utan spanar mest vad som finns och hur budgivningarna går och sånt där. Vi vill lära oss så mycket som möjligt så att vi är redo den dagen vi ska köpa något.

Igår var vi och shoppade och jag var väldigt nöjd med det jag införskaffade. Jag köpte en ansiktsrengöringsserie från Weleda, en mineralfoundation och en ny mascara. Sedan köpte jag en tunika och en lite tjockare längre tröja på Gina Tricot. Älsklingen hittade ett par jeans med väldigt mycket rabatt och ett par nya badshorts, allt på Åhlens.

Vi hade bestämt att vi skulle äta årets semla igår och då traskade vi till Vete-katten som skulle ha väldigt goda sådana. Vi stod först i en aslång kö som det sedan visade sig var fel kö när vi äntligen kom fram. Vi ville nämligen ta med oss semlorna och då fick man gå till butiken och beställa. Vi som aldrig hade varit på Vete-katten hade ingen aning om att det fanns både en butik och ett café. Så när vi kom till butiken och tog vår nummerlapp var det 30 pers före. Som tur var gick turordningen väldigt fort då flera hade gett upp och gått. Tur för oss! :) När vi fått våra semlor valde vi att traska hem, det var ju fint väder.

När vi kom hem åkte vi och handlade på Vi-Superstore i Torsvik och när vi kom hem lagade vi entrecote med stekta rotfrukter i ugn och béasås. Mmm gott! Till efterrätt åt vi semlorna och de var goda men ingen av oss kände en förtjusning av att äta fler semlor i år. Så det var kanske årets första och sista semla... Vi hade sedan en filmkväll då vi såg filmen "Changeling". Den var jättebra och väckte starka känslor. Jag blev både arg och ledsen. En väldigt bra film som jag starkt rekommenderar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0